Predicaat Koninklijk voor verpakker NNZ

Foto van: redactie
Geplaatst door redactie

Ter ere van zijn 100-jarige bestaan is verpakkingsonderneming NNZ onderscheiden met het predicaat Koninklijk. In aanwezigheid van collega’s, relaties en familie nam CEO Len Boot op 6 februari 2023 de oorkonde in ontvangst uit handen van René Paas, commissaris van de Koning in de provincie Groningen.

CEO Len Boot, de derde generatie van het familiebedrijf: "Iedereen binnen NNZ voelt zich trots en vereerd dat we voortaan de naam ‘Royal NNZ Group bv’ mogen voeren. Het is een bekroning op 100 jaar familiair ondernemerschap, oog voor mensen en doorzettingsvermogen op alle vlakken."

NNZ vierde zijn honderdjarige bestaan op 22 oktober 2022. Het bedrijf telt 260 medewerkers die actief zijn in 24 eigen vestigingen in 18 landen. Er wordt samengewerkt met een internationaal netwerk van partners in meer dan 50 landen over de hele wereld.

NNZ is vooral actief in verpakkingsmaterialen voor de groente- en fruitsector en investeert in industriële verpakkingsmaterialen in de Benelux, Duitsland, Polen, Zwitserland, Scandinavië, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Canada.

Het verdienmodel zit in de servicegraad als onafhankelijk adviseur, de innovatiekracht voor nieuwe producten en de grote voorraadhoudende functie in zijn internationale netwerk.

"Als sociaal gedreven bedrijf zijn wij een voorloper met een eigen familiestatuut – met veel waarborgen voor de inbreng van de medewerkers en de continuïteit van het bedrijf. ‘We zijn een bedrijf met een familie’ is dan ook ons motto."

Reshaping Packaging

NNZ maakt zich sterk voor duurzaamheid en omarmt daarvoor specifieke Sustainability Development Goals van de UN. De organisatie omarmt ook naar letter en geest de doelstelling van het ‘new circular economy action plan’ van de EU van Maart 2020. NNZ heeft als doelstelling om alle verpakkingen herbruikbaar of recyclebaar te maken op een economisch haalbare manier tegen 2030. "Onze grootste uitdaging voor de toekomst is: het transformeren van de verpakkingswereld naar een volledige circulaire waardeketen. ‘Reshaping packaging for a better world’ is ons leidende principe – we verbinden onze ziel en zakelijkheid aan die van een betere, duurzame wereld."