The Ocean Cleanup en Kia kondigen samenwerking aan

Foto van: redactie
Geplaatst door redactie

Kia en The Ocean Cleanup hebben een zevenjarige partnerschapsovereenkomst getekend. De Zuid-Koreaanse autoproducent gaat ‘schoonmakers’ zowel financieel als in nature ondersteunen bij een acties op de ze en bij de bouw van Interceptor Originals. Kia wil vervolgens gerecycled oceaanplastic integreren in hun waardeketen.

"Plastic is niet per definitie een slecht materiaal, maar we moeten er wel verantwoord mee omgaan. We laten zien hoe we vervuiling kunnen omzetten in een oplossing door toepassingen te lanceren die helpen de oceanen schoon te maken en tegelijkertijd – samen met onze partner Kia – het bewijs te leveren dat gerecycled plastic duurzaam kan worden gebruikt. Ik hoop dat we anderen kunnen inspireren om hetzelfde te doen," aldus Boyan Slat, oprichter en ceo van The Ocean Cleanup, "Deze samenwerking is de volgende stap in onze inspanningen om te voorkomen dat onze vangst weer in het milieu terechtkomt en tegelijkertijd de waarde ervan te gebruiken om onze schoonmaakinspanningen verder te ondersteunen."

Tot 20 procent hergebruik plastic

Dit partnerschap is een van de belangrijkste strategieën in Kia’s bedrijfsvisie om te bouwen aan een duurzame toekomst voor mobiliteit. Kia is van plan om het percentage hergebruik van plastic te verhogen tot 20 procent in 2030 en verwacht verder bij te dragen aan de bescherming van het milieu door een ‘Virtuous Recycling Loop’ op te zetten en te activeren om de impact op het klimaat bij het weggooien van voertuigen te minimaliseren. Ho Sung Song, president en ceo van Kia Corporation benadrukte dat door middel van open samenwerkingsverbanden met organisaties zoals The Ocean Cleanup het bedrijf niet alleen maar met nieuwe producten wil komen, maar wil blijven inspireren om de wereld beter te maken.