Paardekooper deelt eerste duurzaamheidsrapport

Foto van: redactie
Geplaatst door redactie

Verpakker Koninklijke Paardekooper Group heeft zijn eerste jaarlijkse duurzaamheidsrapport uitgebracht met daarin de basisprincipes van het bedrijf, doelstellingen en voortgang op het gebied van duurzaamheid.

Paardekooper heeft de duurzaamheidsstrategie verdeeld in zeven pijlers, gebaseerd op de ontwikkeldoelen van de Verenigde Naties. De organisatie kiest onderdelen waar het direct invloed op heeft en impact mee kan realiseren. Hiertoe behoren:

• Verduurzaming van het assortiment; in 2022 is het reusables assortiment uitgebreid en zijn er 7 pilots geweest met klanten om, op basis van de door Paardekooper ontwikkelde assortimentsindeling, het assortiment van de klant te verduurzamen.
• Ontwikkeling van circulaire verpakking(ssystem)en. Er zijn inmiddels 9 pilots in verschillende branches.
• Het sluiten van partnerships met gelijkgestemde organisaties zoals CircularPET, Circular Plastics Alliance en het Plastic Pact.
• Het bieden van eerlijke en goede arbeidsomstandigheden.

Lyanne Paardekooper: "Jaarlijks gooien we per persoon 173 kilo aan verpakkingen weg. Die zijn hiermee verantwoordelijk voor 36% van ons stedelijk afval. Dit kan en moet beter en dat begint bij de verpakkingsindustrie. Met het Paardekooper team ben ik daarom in 2019 gestart met een duurzaamheidsstrategie. Ik ben trots op onze innovaties zoals de Zero Waste Cup en de Next Gen Bucket, verpakkingen die aantoonbaar een lagere negatieve impact hebben op het milieu."