Nations Wrap Cup voor car wrappers op beurs Viscom 2019

Foto van: redactie
Geplaatst door redactie

Van heel dichtbij volgen hoe de beste car wrappers van de wereld met elkaar de strijd aangaan. Dit is een van de hoogtepunten van de vakbeurs voor visuele communicatie Viscom op 8 -10 januari in Messe Düsseldorf.

Viscom is de vakbeurs  voor visuele communicatie, signmaking en digitaal printen van grote formaten. Op de beurs in januari 2019 vindt een ‘car wrapping experience’ plaats in de vorm van The Nations Wrap Cup. Organisator MR Clipart heeft de competitie meer internationaal gemaakt, er zijn meer categorieën en er zijn meer vrouwelijke deelnemers.  Zestien nationale teams doen mee aan de Nations Wrap Cup en elk team bestaat uit vier personen, waaronder ten minste één vrouwelijke car wrapper moet zijn.  Er hebben zich al twaalf teams ingeschreven, waaronder een Nederlands team.

Honderd duizend euro

Alle teams zijn gedurende de gehele beurs in actie. Elk team zal aan een auto werken en die ook compleet af maken. Tot de activiteiten behoort wrapping en voor het eerst ook window tinting en PPF, oftewel het aanbrengen van  een zelfherstellende lakbeschermingsfolie die is bedoeld om schade, bijvoorbeeld door steenslag, aan de lak van de auto te voorkomen. De wedstrijd wordt gesponsord door German Wrapping Association met een prijzenpot van honderd duizend euro.

Kwaliteit in plaats van snelheid

De beslissende factor is niet de snelheid maar het resultaat. "Het doel van de wedstrijd is duidelijk te communiceren dat het uiteindelijk om vakmanschap gaat", zegt  Dirk Möbes van de organisatie. Kwaliteit zal zich op de lange termijn terugbetalen in betere looks en een langere levensduur. "Voor een bedrijf is wrapping van de eigen vloot van auto’s het meest economisch en naar mijn idee ook het meest effectieve middel van adverteren voor een bedrijf."

www.viscom-messe.com