
Sumitomo (SHI) Demag heeft een nieuwe verkoop- structuur gepresenteerd waarbij de nadruk komt te liggen op toepassingsgericht advies en industrie-specifieke oplossingen. Ook is er een nieuw mondiaal concept voor de klantenservice, met een grotere aanwezigheid in de markt van de afdeling verkoop en service.
Omdat de afnemers hun productie willen opvoeren en hun innovatieve voorsprong willen behouden, wordt van machinebouwers steeds vaker geëist dat zij industrie-specifieke vraag in de gaten houden en toepassingsgerichte kennis hebben. Oplossingen met een speciale nadruk op de afnemers en hun industriesegment worden in toenemende mate gerekend tot de taak van de spuitgietmachinefabrikant.
Met introductie van het Business Development Team Automotive, geleid door Tim Hassler, en het Packaging Team rond Arnaud Nomblot, heeft Sumitomo (SHI) Demag industrie-specifieke deskundigheid samengebracht om de klant oplossingen te kunnen aanbieden met de nadruk op een bepaalde industriesector.
Net als het bestaande Business Development All-Electric Team onder leiding van Naoto Ikeda, zullen beide teams verantwoordelijk zijn voor de strategische ontwikkeling en uitbreiding van de verschillende divisies. De nadruk ligt op het begrijpen van de eisen van de klant en het identificeren van toekomstige trends. Samen met technische experts zullen de teams deze informatie gebruiken om industrie-specifieke oplossingen te ontwikkelen.
De lancering van een nieuw Application Engineering Center, met als hoofd Thomas Brettnich, heeft de toepassingstechnische advisering verbeterd. De adviezen worden nu gegeven in de voorbereidende fase: specifieke eisen worden besproken met de klant en geanalyseerd met als doel op maat gemaakte oplossingen te ontwikkelen. Bovendien wordt geïnvesteerd in pre- en aftersales. Het nieuwe concept omvat speciale opleidingsprogramma’s en optimaliseringsdiensten voor de complete productielijn van de klant.
Bij het internationaal zakendoen zijn industrie-specifieke oplossingen het belangrijkste doel geworden van de realatie tussen afnemer en machinefabrikant. ‘Het begrijpen van de klant betekent niet alleen het spreken van zijn taal, maar ook begrip tonen voor zijn specifieke eisen’, legt Gerd Liebig, CSO Sumitomo (SHI) Demag, uit.
Het uitbreiden van de verkoopstructuur en activiteiten in strategische markten is een volgende stap naar internationale klantenservice en moet de aanwezigheid op de wereldmarkt van Sumitomo (SHI) Demag vergroten. Als hoofd van de afdeling internationale verkoopontwikkeling neemt Paolo Zirondoli deze uitdaging aan. Gerd Liebig: ‘In de toekomst zullen we ook duidelijker aanwezig zijn op lokale markten en we zullen onze verkooppartners steunen met gezamenlijke lokale activiteiten.’
Op 1 oktober 2015 werd Andreas Holzer benoemd tot hoofd van de klantenservice. Hij legt uit: ‘Nationale en internationale ondersteuning en klanttevredenheid staan boven aan de agenda. Dit is het doel van onze nieuwe Central Technical Customer Service.’ Het samenvoegen van diverse teams houdt in dat Sumitomo (SHI) Demag zijn deskundigheid samenbrengt om deze beter toegankelijk te maken voor de kanten. De centrale benadering optimaliseert ook het beheer van reserve-onderdelen. Op bestellingen van de klant kan hierdoor nog sneller en flexibeler worden gereageerd.