Een onlangs geïntroduceerde hybride sportauto heeft een luchtinlaat met geïntegreerde luchtkoeler, die geheel is gemaakt van Stanyl Diablo, het hogetemperatuur polyamide 46 van DSM. De gespuitgiete luchtinlaat staat bloot aan een temperatuur van 220 °C en aan hoge inwendige druk.
Het gekozen type PA 46 is Stanyl Diablo OCD2100, dat 40% glasvezels en een speciale temperatuurstabilisator bevat. Het materiaal is bestand tegen een continue gebruikstemperatuur van 220 °C en tegen piektemperaturen tot 250 °C.
De auto levert de prestaties van een sportauto, maar heeft een koolstof voetafdruk die kleiner is dan die van een compacte stadsauto. Dit komt grotendeels door de synchrone elektrische motor in combinatie met de krachtige 1,5 liter turbo-benzinemotor.
De motor heeft een hoge turbodruk en daardoor een hoge inwendige luchttemperatuur. Om de luchtstroom af te koelen wordt gebruik gemaakt van een vloeistofgekoelde luchtkoeler die in de luchtinlaat is geïntegreerd. Dit is efficiënter dan een luchtgekoelde luchtkoeler.
Er zijn wel meer kunststof luchtkoelers, maar deze bevatten meestal toch nog metalen onderdelen, aldus DSM. De autofabrikant wilde een volledig kunststof oplossing om het gewicht te minimaliseren en de ontwerpvrijheid te maximaliseren. Het geheel moest passen in een kleine ruimte. Stanyl Diablo PA 46 is tot 40% lichter dan aluminium.