
TenCate Advanced Composites en de Adler Group hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van het chassis van de Alfa Romeo 4C. In aansluiting hierop is een exclusieve leveringsovereenkomst gesloten voor het gebruik van koolstofvezel prepregmateriaal. De composiet wordt gebruikt voor de productie van de gehele monocoque. Het centrale passagierscompartiment vermindert het voertuiggewicht en geeft het voertuig een stijve basisstructuur.
De twee bedrijven werken vanaf de start van het voertuigproject samen en voorzien in de toepassing van de E700-serie koolstofvezelprepregs van TenCate Advanced Composites in Langley Mill (Nottingham, Engeland) door de Adler Group in Ottaviano (Napels, Italië). Alfa Romeo verwacht maximaal drieduizend 4C’s per jaar te verkopen.
De ondersteuning door TenCate van Adler gaat verder dan de ontwikkelingsfase van het project. Beide partijen zijn overeengekomen dat een investering wordt gedaan om het composietmateriaal lokaal te produceren. Dit optimaliseert het logistieke proces en voldoet aan de ‘just in time’-eisen zoals die gelden voor dit belangrijke autoprogramma van Alfa Romeo. Daarnaast zullen TenCate en Adler gezamenlijk werken aan innovaties voor nieuwe, auto-gerelateerde projecten.