
Clariant heeft ColorForward 2015 gelanceerd, de kleurtrendgids voor de kunststofindustrie die de kleuren en tinten noemt die volgend jaar de aandacht zullen trekken. Het is een hulpmiddel voor ontwerpers en producenten, dat tot stand komt door intensief onderzoek naar maatschappelijke ontwikkelingen in de hele wereld.
Het palet dat voor 2015 werd gekozen is geïnspireerd door vier maatschappelijke trends waarvan wordt verwacht dat ze in de nabije toekomst wereldwijd invloed zullen hebben.
Tune In Space Out
De spanning van het moderne dagelijkse leven met zijn technologie-overdosis, heeft geleid tot minder persoonlijk contact en meer interactie via het beeldscherm. Er is behoefte aan afscherming van de wereld. Verveling wordt aantrekkelijk, stilte is een luxeproduct. Haal de steker eruit, maak contact met echte mensen.
Live2Live
Nog niet zo lang geleden werkten mensen om te leven. Nu willen mensen meer uit het leven halen. Ze moeten creatief zijn in alles wat ze aanraken en bereiken. Jonge ondernemers willen dat ze betaald worden voor hun vaardigheden in plaats van voor de tijd die ze in hun werk steken.
Redefining Eden
Identiteit. Expressie. Oriëntatie. Biologie. Vier dimensies die de mens definiëren. Vrouw of man, een persoon is een persoon. Een menselijk wezen dat moet worden beschouwd als een individu dat de grenzen wil overschrijden die zijn gecreëerd door zijn (kunstmatige) cultuur.
Raw
Als reactie op de overbeschermde manier van leven in het derde millennium, willen steeds meer mensen terugkeren naar het oerbestaan. Ze zoeken in zichzelf naar kracht en innerlijke sterkte. Ze willen deel uitmaken van de natuur en geven zich over aan extreme sporten, producten en voedsel.