
De nog jonge samenwerking tussen Indus Integrated Bulk Logistics uit Veenendaal en D&K Schmadel uit Geseke (D) heeft haar eerste gezamenlijke gebruikers opgeleverd. Kort voor maar ook tijdens de Solids 2013 in Antwerpen hebben de eerste relaties opdracht gegeven voor het plaatsen van los- en doorvoerstations in combinatie met het gebruik van de benodigde Indus Neva’s. De opdrachtgevers zijn de kunststofverwerkers Fiskars uit Herford en Continental Automotive uit Babenhausen.
Indus is bekend van de Indus Neva, het handlingssysteem voor het vullen, transporteren, gestapeld opslaan en (gedoseerd) lossen van vaste stoffen in Big Bags / FIBC’s. Het bedrijf is begin dit jaar een samenwerking aangegaan met D&K Schmadel.
Doel van de samenwerking is om gebruikers van de Indus Neva de mogelijkheid te bieden om in het logistieke proces verder te gaan dan het (gedoseerd) lossen van de grondstoffen uit de Big Bags. Met het door D&K Schmadel ontwikkelde los- en doorvoerstation hebben de gebruikers van de Indus Neva de mogelijkheid om de grondstoffen op een veilige, schone en storingsloze wijze naar de invoer van de verwerkingsmachine te transporteren.
Het los- en doorvoerstation is flexibel inzetbaar (mobiel) en gebruikt geen stroom of druklucht. Door het geringe vloeroppervlak van 1,7 m2 kan het naast of in de nabijheid van de verwerkingsmachine worden geplaatst. Hierdoor wordt ontmenging van de grondstoffen geminimaliseerd. De buffertank die zich in het losstation bevindt garandeert continue doorvoer van de grondstoffen. De verwerkingsmachine kan niet ‘drooglopen’. Bij snellopende machines kan een extra Indus Neva als extra buffer worden ingezet.
www.indus-bulklogistics.com
www.dk-schmadel.de