Op 5 maart 2013 komt een internationaal gezelschap bij elkaar om te discussiëren over de ‘verpakkingsparadox’. De paradox bestaat eruit dat een verpakking een product moet beschermen tijdens zijn reis naar de eindgebruiker (consument), maar ook een veilig en gemakkelijk gebruik van het product op de plaats van gebruik (consumptie) mogelijk maakt.
Op het programma van het tweede ‘World Seminar on Accessible and Inclusive Design in Packaging’ staan de volgende lezingen:
Opening door Michael Nieuwesteeg, Nederlands Verpakkings Centrum
Accessible design in packaging and the world’s needs, Prof. Ken Sagawa, Japan Women’s University, Japan
Emerging tools to Quantify Behavior and Ability, Prof. Laura Bix, Michigan State University, VS
Openability testing on packaging for top-seals and its application in design methodologies, Jos de Lange en Thierry Spaans, Twente University, Nederland
The importance of panel tests for accessible design of packaging, Tomas Berns, Ergolab, Zweden
Novel developments in inclusive design of packaging, David Wiggins, DRW Packaging Consultants, VK
Pharmaceutical packaging design for a proper access of the medicine by the patient, Robert Winter, Pfizer Manufacturing Deutschland GmbH, Duitsland
An overview of accessible packaging design in Korea, Kim Jongkyoung, Korea Agency of technology and Standards KATS, Korea
Accessible soft drink packaging for consumers in Japan, Mr. Manabu Inomata, Coca Cola Tokyo Research & Development Company
The development of the HAK 1-2-open closure and other easy-to-open packaging, Ton van Veen, Plato Product Consultants, Nederland
WORKSHOP: Accessible packaging design in 2023 door Ger Standhardt van het NVC en Jos de Lange van de Twente University
Wanneer en waar: 5 maart 2013 in het Best Western Plus City Hotel, Gouda
Informatie en opgave: www.nvc.nl