
Op 7 februari 2013 organiseert Mikrocentrum SMC’13, het Service & Maintenance Congres. Het evenement gaat in op onderpen zoals het vergroten van de waarde van het producten- en dienstenaanbod voor de klant door beter in te spelen op hun veranderende verwachtingen en behoeften, op de veranderingen op het gebied van techniek, organisatie, communicatiemiddelen en concurrentieverhoudingen.
Jan van Veen, partner in Noventum Service Management, is medeverantwoordelijk voor het congresdeel Service Management van SMC’13. ‘Aan de ene kant hebben klanten meer behoefte aan ontzorging en stoten ze steeds meer zaken af naar leveranciers. Anderzijds willen ze bepaalde dingen juist weer zelf doen, maar dan wel met ondersteuning van die leveranciers.’
In de maintenance-wereld gaat het nu grosso modo niet slecht, zegt Peter Spiegelenberg, consultant bij onderhoudsadviesbureau Mainnovation. ‘Nu leggen opdrachtgevers de nadruk op kosten drukken en investeringen laag houden, terwijl bij hoogtij vooral de output van hun processen omhoog moet. Op die verschillende doelstellingen moet je steeds het onderhoud kunnen aanpassen.’
SMC’13 is de zevende editie van het Service & Maintenance Congres. Het overkoepelend thema van dit event voor Strategic & Operational Excellence voor service- en onderhoudsmanagement is ‘Meeting Changing Needs’. Het congres richt zich op innovatie van service- en onderhoudsprocessen op strategisch en operationeel niveau.
De locatie voor het gratis toegankelijke SMC’13 op donderdag 7 februari 2013 is het Amrâth Hotel Brabant in Breda. Organisator is Mikrocentrum.