
Onjuiste of misleidende communicatie over de milieueigenschappen van producten is een groot problem in de markt. Dat stelt European Bioplastics, de organisatie van de Europe bioplastic-industrie, die een publicatie heeft uitgebracht onder de titel ‘Environmental Communications Guide for Bioplastics’.
‘Samen met de biopolymeerindustrie willen we een nieuwe norm stellen voor communicatie over milieu-aspecten, en dat voor de gehele keten’, aldus Andy Sweetman, voorzitter van European Bioplastics.
Voorlichting geven over milieuprofielen en tegelijkertijd tegemoetkomen aan nationale en internationale (communicatie) normen, is voor voorlichters en marketingdeskundigen niet altijd eenvoudig. Wanneer het echter gaat om informatie over de milieuvoordelen van producten, Is het een eis dat deze volledig en waarheidsgetrouw is.
Aldus European Bioplastics, dat een Environmental Communications Guide heeft laten opstellen door een internationale werkgroep die bestond uit deskundige leden en niet-leden. De brochure geeft richtlijnen voor milieuvoorlichting, en gaat uitgebred in op bioplastics.
Dowload hier de Engelstalige brochure.
Download hier de Nederlandstalige samenvatting van de brochure.
Op 5 november organiseert European Bioplatics in Berlijn een workshop ‘Environmental communication for bioplastics.’ Ga voor meer informatie naar: www.european-bioplastics.org/ecg.