
Volgens een onderzoek van DuPont Automotive en WardsAuto, moeten er meer materialen komen voor de auto-industrie om te kunnen voldoen aan de nieuwe brandstofbesparingsnormen voor 2025. Ruim duizend abonnees van het automagazine WardsAuto deden mee aan het onderzoek, dat als doel had uitdagingen te identificeren die verband houden met het voldoen aan de CAFE (corporate average fuel economy) normen voor 2025.
De Amerikaanse auto-industrie is verrast door de nieuwe CAFE-regels, maar het is ook een stimulans om meer te richten op technologie, materialen en kosten, aldus DuPont.
Bijna de helft van de geënquêteerden zei dat vooral in de aandrijflijnen nieuwe materialen toegepast zullen worden. Geavanceerde aandrijfsystemen – van kleinere motoren tot componenten en accu’s voor hybride- en elektrische voertuigen – zullen een stimulans zijn voor de ontwikkeling van de noodzakelijke nieuwe materialen.
Uit de respons blijkt dat er vooral behoefte is aan sterkere en lichtere metalen zoals aluminium en magnesium, aan geavanceerde composieten en aan materialen die bestand zijn tegen een hogere verbrandingsdruk en -temperatuur.