Klantknuffelen is dé nieuwe dimensie in klantbehoud en klantgroei.

Foto van: redactie
Geplaatst door redactie

Klantknuffelen is enige manier om je nog echt te onderscheiden in een tijd waarin enkel klanttevredenheid niet meer volstaat. Het is nu aan de ‘verkoper nieuwe stijl’, de hugger, die naast het realiseren van een rationele betrokkenheid tussen klant en leverancier nu ook moet zorgen voor wederzijdse emotionele betrokkenheid.

Volgens Rob Snoeijen en Stephan van Gelder, schrijvers van het boek Knuffel de Klant – Bezieling in klantbehoud is Klantknuffelen een bewezen filosofie met als doel klantverwachtingen te overtreffen en daarmee klantgroei te realiseren. Aanleiding voor het schrijven was dat keer op keer bleek dat klanttevredenheid niet meer volstond voor klanttrouw en klantgroei. Er is meer nodig en volgens de schrijvers is oprechte klantbezieling de sleutel tot succes.

Het boek geeft antwoord op de vraag hoe Klantknuffelen werkt, hoe een organisatie haar huggers maximaal kan laten renderen en vooral hoe een klant geknuffeld kan worden. Het is een boek met inspirerende voorbeelden: geen uitgebreide theoretische marketingmodellen, maar bewezen praktische tips en trucs vanuit de dagelijkse praktijk.

Voor het boek heeft onderzoeksbureau Integron een grootschalig knuffelonderzoek gedaan onder verkopend Nederland. Sprekende cartoons en inspirerende interviews met topmanagers uit het bedrijfsleven maken de filosofie van Knuffel de Klant! tastbaar en vooral toepasbaar, zowel op strategisch als op praktisch niveau.

Het boek is te bestellen via de website www.knuffeldeklant.nl.