Kunststof & Rubber organiseert in 2008 de eerste Kunststof & Rubber Masterclass. Deze bestaat uit een serie van vier bijeenkomsten. Tijdens de Masterclass wordt aan de hand van ‘best practices’ en business cases dieper ingegaan op essentiële onderwerpen die spelen in de Kunststof- en rubbersector. Elke week lichten wij een van de vier bijeenkomsten toe. Deze week gaan we in op de eerste bijeenkomst: ‘Strategisch Ondernemen’.
Deel één van de Masterclass Kunststof en rubber ‘Strategisch Ondernemen’ bestaat uit vier lezingen.
De eerste lezing wordt verzorgd door Joost Krebbekx, senior Consultant Bureau Berenschot. Hij gaat in op de vraag: Wat wil ik met mijn bedrijf?
Bij de tweede lezing staat het onderwerp centraal: Wat wil ik met mijn personeel?. Fred Twigt, senior consultant Boelen Adviesgroep gaat hierbij in op de vraag: Hoe werf én behoud ik mijn personeel?
Bedrijfsmatige voorwaarden voor het mensarm produceren is het onderwerp voor de derde lezing van de eerste bijeenkomst. Peter Verhoeven licht toe hoe u productieautomatisering optimaal kan organiseren.
Tenslotte gaat de vierde lezing over de succesfactoren en faalvoorspellers van uitbesteding aan lagelonenlanden. Deze lezing wordt verzorgd door Bert Woltheus (branchemanager industrie, ING Bank).
De vier lezingen worden afgesloten met een debat over de toekomst van de maakindustrie in Nederland. De dagvoorzitter van de eerste bijeenkomst ‘Strategisch Ondernemen’ is Erik de Ruijter.
Dit en meer kunt u verwachten op de eerste bijeenkomst van de Masterclass Kunststof en rubber. Voor meer informatie gaat u naar de website van de Masterclass.