www.vostermans.com/dutch/Tooling_%26_Prototyping[Vostermans Tooling and Prototyping] raakte al in een vroeg stadium betrokken bij de ontwikkeling van de Nuna4, de zonneauto van de TU Delft die bij de World Solar Challenge in Australië als eerste over de streep kwam.
De aërodynamica van het definitieve model speelde natuurlijk een belangrijke rol. Vostermans kreeg de opdracht twee windtunnelmodellen te produceren. De testen leidden tot aanzienlijke verbeteringen in de vormgeving en aërodynamica.
Voor de productie van alle kunststof composietdelen van de www.nuonsolarteam.nl[Nuna4] heeft Vostermans de Se-Mo pastatechniek ingezet. Deze techniek werd voorheen voornamelijk ingezet voor het produceren van moedermodellen. Voor deze toepassing echter, is gekozen voor Direct Moulding (in plaats van moedermodellen). Dat wil zeggen: uit de mal wordt direct het eindproduct geproduceerd.
Met deze techniek zijn alle mallen voor de vormdelen van onder andere de wielschermen, en de onder- en bovenshell tot stand gekomen. Ook de canapé, het aërodynamische scherm voor de bestuurder, is door Vostermans geproduceerd.
In de media is er veel aandacht besteed aan het tot stand komen van de Nuna4. Voor diverse sponsoren heeft Vostermans replica’s en schaalmodellen mogen leveren. Vostermans zal zelf de Nuna4 tentoonstellen in haar stand op de www.esef.nl[ESEF 2008].