‘Bioplastics breken door’

Foto van: redactie
Geplaatst door redactie

Onder deze titel wordt een symposium georganiseerd op 5 juni.

Onder andere Albert Heijn heeft reeds vijftien verpakkingen in de schappen liggen gemaakt van bioplastic. Volgens het Platform Bio-Based Business vraagt de consument om meer, zijn de technische pro­blemen met verwerken opgelost en zijn de grondstoffen beschikbaar.

Het platform roept verwerkers en retailers op na te denken wat bioplastics voor hen kunnen betekenen.

Tijdens het symposium wordt de huidige stand van zaken gepresenteerd, de voor- en nadelen van bioplastics komen aan bod, er zijn diverse presentaties door bedrijven en er wordt een blik geworpen op de be­schikbare producten.

“Bioplastics zijn niet voor de toekomst: het is een zaak voor nu en voor iedereen.” Aldus Hans Derksen, voorzitter van het Platform Bio-Based Business. “Met het symposium willen we laten zien hoe groot het aanbod inmiddels is en hoe de toekomst er uit ziet. Wij zien juist voor de MKB-er veel kansen in bioplastics”.

Voor het programma en om u aan te melden gaat u naar de website van www.biobasedbusiness.com[Bio-Based Business].