Volop advies op Verpakking Vak 2006

Foto van: redactie
Geplaatst door redactie

In de IJsselhallen in Zwolle vindt van 28 tot en met 30 november 2006 de vierde editie van Verpakking Vak plaats. Ook dit jaar vindt u hier een gevarieerd aanbod aan exposanten en een trendbewust lezingen- en seminarprogramma.

Op www.verpakkingvak.nl[Verpakking Vak] kunnen bezoekers ook op verschillende gebieden adviezen inwinnen. Er is elke beursdag een adviescentrum op het Innovatieplaza voor vragen over de General Food Law en overige verpakkingsvraagstukken. www.kbbl.nl[K.B.B.L. Kenniscentrum] en het www.nvc.nl[Nederlands Verpakkingscentrum] maken onder andere deel uit van dit adviescentrum.
Daarnaast is er op Verpakking Vak een panel van deskundigen uit de verpakkingsindustrie aanwezig die ter plekke gratis een nieuw verpakkingsconcept ontwikkelt. Deze deskundigen zullen zich door bezoekers laten verleiden tot het ontwikkelen van een realistisch idee dat wellicht direct al met een of meer aanwezigen op de vakbeurs verder kan worden uitgewerkt.

Programma
Verpakking Vak heeft een aantrekkelijk lezingenprogramma. Er is onder andere een seminar van de Voedsel en Waren Autoriteit over de wetgeving betreffende General Food Law en K.B.B.L. geeft een workshop over hoe u deze kunt implementeren binnen uw bedrijf.
Het bedrijf www.sentoa.com[Senta Multisensory Concepting] geeft een lezing over wat voor effect de zintuigen hebben op de verpakking en wat dat doet met de beleving van het product.
Op het gebied van kunststof zal de www.nrk.nl[Federatie NRK] samen met het www.vmk.nl[VMK] een seminar geven over marketing en design in kunststof verpakkingen.
Voor de ondernemers houdt GPack Consulting Group een lezing over strategische opties voor groei in de verpakkingsindustrie.

Studenten Ontwerpwedstrijd
Ook dit jaar vindt de Studenten Ontwerpwedstrijd plaats tijdens de Verpakking Vak. 150 studenten gaan aan de slag om een innovatieve verpakking te ontwerpen. Eén groep gaat aan de slag om een verpakking te ontwerpen voor een kledingstuk en de andere groep een consumentenverpakking die u tegen zou kunnen komen in de winkelschappen. Innovatie geldt hierbij als basisregel, waarbij de studenten hun creativiteit ten volle mogen benutten. De tien beste ontwerpen van beide categorieën worden genomineerd en gepresenteerd op de beursvloer. Een vakjury beslist op 28 november wie er de originaliteitsprijs krijgt.