De Europese branchevereniging van kunstofleveranciers PlasticsEurope wil met het programma ‘Kick to give’ geld en voetbal brengen naar geestelijk gehandicapte jongeren in heel Europa.
Op de website www.KickToGive.org kunnen consumenten lezen over de vele toepassingen van kunststoffen in de sport. Voor iedere geregistreerde klik op de site zal Plastics Europe geld overmaken aan de Johan Cruyff Foundation. Met dit geld zal deze stichting voorzieningen en apparatuur aanschaffen voor geestelijk gehandicapte kinderen, zodat deze tijdens de Olympics European Football Week kunnen voetballen.
“Aan het einde van de zomer hopen we ons doel van zes miljoen kliks te hebben bereikt en een cheque van 100.000 euro aan de Johan Cruyff Foundation te kunnen overhandigen”, aldus Nancy Russotto van Plastcis Europe. “De stichting helpt jongeren aan sportapparatuur en tenues en organiseert projecten zodat ze hun talent verder kunnen ontwikkelen.”
De Johan Cruyff Foundation is erg blij met dit initiatief: “Namens al deze jongeren wil ik Plastics Europe bedanken voor de geweldige inzet en ondersteuning!”, aldus voorzitter Carole Thate.
Klikken en mikken
Iedere bezoeker van de ‘kick to give’website heeft de kans de keeper te verslaan door op een bal te klikken en op een doel te mikken. Vervolgens kunnen bezoekers hun voetbalkennis testen aan de hand van vragen zoals ‘Kunnen WK-wedstrijden volgens de regels van de Fifa op kunstgras worden gespeeld?’
PlasticsEurope vertegenwoordigd de kunstofleveranciers in Europa. De vereniging heeft meer dan zestig leden, die samen meer dan negentig procent van de polymeren in Europa’s 25 lidstaten – plus Noorwegen, Zwitserland en Turkije – produceren.