In 2005 werd MMID benaderd door Ligtvoet Products met de volgende opdracht: Ontwikkel een nieuwe scootmobiel die significant goedkoper is dan de huidige, die basale functionaliteit biedt en die tegelijkertijd als hoogwaardig product gezien wordt.
Basale functionaliteit betekent in dit geval vooral een verbetering van de ergonomie en het gebruikerscomfort en uiteindelijk ook lagere kosten.
Op basis van een grondige productanalyse van de huidige scootmobiel, observatie van en interviews met gebruikers en een Product Identity Sessie heeft www.mmid.nl[MMID] in een aantal korte iteratieve slagen een krachtig basisconcept ontwikkeld. De gewenste kostprijsreductie met behoud van Europese kwaliteitervaring was haalbaar dankzij de nauwe samenwerking met www.ligtvoetproducts.nl/[Ligtvoet] en diverse toeleveranciers en een compleet andere benadering van de constructie, waarin functionaliteit, produceerbaarheid en design optimaal bij elkaar zijn gebracht.
De nieuwe scootmobiel, de Logic M, is inmiddels op de markt gebracht. Wilt u de scootmobiel zelf eens uittesten? Maak een proefrit bij de stand van MMID op de Kunststoffenbeurs 2006 in Veldhoven (Genderhal, standnummer 83).