Jan-Paul de Vries, momenteel Business Group Director van DSM Composite Resins, is benoemd tot Chief Marketing Officer en Corporate Vice President Communications per 1 november 2006.
Hij volgt in deze functie Bernard van Schaik op, die om persoonlijke redenen heeft besloten per diezelfde datum zijn loopbaan buiten DSM voort te zetten. De rol van Chief Marketing Officer (CMO) binnen DSM is ingesteld om de implementatie van DSM’s strategie Vision 2010 – Building on Strengths te ondersteunen. Een van de belangrijkste pijlers van deze strategie is marktgedreven groei en innovatie. De focus van de CMO richt zich op het versnellen van marktinzichten om daarmee DSM’s groeiplannen te ondersteunen. Activiteiten hierin omvatten onder andere de ontwikkeling en implementatie van best practices en management developmentprogramma’s en training voor marketeers. De CMO rapporteert aan de Raad van Bestuur. Jan-Paul de Vries is sinds 1984 werkzaam bij DSM. Hij heeft binnen de onderneming verschillende posities bekleed, waaronder een aantal management functies in marketing en sales, de functie van Marketing Director bij DSM Coating Resins, Business Unit Director bij DSM Desotech and Business Group Director bij DSM Composite Resins. De Vries studeerde chemische technologie en behaalde zijn MBA aan de Universiteit van Groningen.