Succesvol ondernemen, zeker in het MKB, vereist bezieling en durf, slagvaardigheid en inzicht en vooral: inzet. Verschillende factoren zijn bepalend voor succes. Op het tweede Nationaal Kunststofcongres worden deze factoren door verschillende sprekers toegelicht.
Onder het motto Kiezen voor succes zal op 3 november 2005 de tweede editie van het Nationaal Kunststof Congres worden gehouden in het ING House in Amsterdam, beter bekend als ‘De Schoen’.
Het Nationaal Kunststof Congres, dat georganiseerd wordt door Kunststof en Rubber en de ING, in samenwerking met de PVT, VvKL en het IRC, is dit jaar één van de belangrijkste evenementen voor de kunststof- en rubberindustrie.
Tijdens het congres worden de conclusies en aanbevelingen van de sectorstudie gepresenteerd. Basis voor deze sectorstudie zijn onder andere diepte-interviews met bedrijven uit de branche, en gegevens van een enquête die onder de leden van de NRK wordt gehouden. Profileert een bedrijf zich door middel van cost of leadership of specialisatie? Samenwerking of Partnerschap? Product- of procesinnovatie? Het zijn keuzes die door elke bedrijf gemaakt moeten worden.
Drie sprekers, allen afkomstig uit de sector, zullen hun visie op succes belichten. Koos van Haasteren, lid van de directie van Sabic Europe en Managing Director Polymers, zal ingaan op het belang van partnerschap en het opbouwen van lange-termijnrelaties in de sector. De andere twee sprekers vertegenwoordigen bedrijven die een succesvolle keuze hebben gemaakt. Marco Zeekaf, algemeen directeur van Meldon Plastics BV, zal met name de factor specialisatie onder de loep nemen.
Het programma zal worden afgesloten met een paneldiscussie met deelnemers en sprekers over de economische ontwikkelingen in de kunststofindustrie en de invloed hiervan op de keuzes van het bedrijfsleven.
Meer informatie: David Kemps, e-mail david.kemps@mail.ing.nl / Karen Gribling, e-mail kunststof.rubber@mbp.nl Opgeven: via het aanmeldingsformulier op www.kunststofonline.nl