Bayer MaterialScience heeft een platform gecreëerd om veelbelovende nieuwe ideeën om te zetten in bruikbare producten en concepten die voorheen geen deel uitmaakten van Bayer’s core business. Deze ‘broeikas’ biedt de juiste omgeving om flexibel en snel ideeën te genereren.
Als een idee bruikbaar wordt geacht, wordt hier een business plan voor gemaakt en worden meteen voorbereidingen voor de marktintroductie getroffen. “Ons doel is projecten vertalen naar nieuwe onderdelen onder Bayer MaterialScience,” aldus Ian Paterson, lid van de raad van bestuur en verantwoordelijk voor marketing en innovatie. Bayer MaterialScience verwacht hiermee ook nieuwe banen te kunnen creëren.
Er wordt in het bijzonder aandacht besteed aan carbon nanotubes (CNTs), die Bayer MaterialScience wereldwijd op de markt wil brengen onder de naam Baytubes. Dankzij de voortreffelijke eigenschappen zijn deze nanodeeltjes ideaal voor vele veelbelovende toepassingen zoals antistatische verpakkingen voor elektronische onderdelen, elektromagnetische afscherming in de behuizing van computers en mobiele telefoons, of in kunstspieren waarin de CNTs als aandrijvers werken.